Find butik
Find butik
Favoritter
Favoritter
Kurv
Kurv
0

Kundeservice

Handelsbetingelser

(Opdateret den 15-09-2022)

Oversigt
1. Indledning
2. Medlemskab i Helsams kundeklub, Club Overskud
3. Bestilling af varer
3.1. Sådan bestiller du på helsam.dk
3.2. Bestilling
3.3. Specielt vedr. optjening og brug af point
3.3.1. Optjening af point
3.3.2. Brug af point (tilgodehavende)
3.4. Returnering og ombytning af varer købt helt eller delvist for point
3.5. Udløb af point
4. Priser og betaling
5. Levering
5.1. Fragt og point i forbindelse med kundeklubben
5.2. Fragtgebyr og information vedr. fragt i Danmark
6. Ændring eller fortrydelse af igangværende ordre
7. Fortrydelsesret
8. Reklamation og klager
9. Farver
10. Sikkerhed
11. Misligholdelse af betingelserne og deaktivering af kundeklubben
12. Persondatepolitik - i forbindelse med køb på helsam.dk
13. Persondatepolitik - generel
14. Lovvalg
15. Prisfejl og lignende

 


1. Indledning

Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på helsam.dk, som ejes og drives af Helsam Gruppen A/S, CVR-nr. 17444387, tlf. nr. 74458140, Rønsdam 1, 6400 Sønderborg (herefter kaldet ”Helsam”, ”vi” eller ”vores”). 

Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen.

Du skal særligt være opmærksom på de tekster, som er anført med kursiveret skrift i handelsbetingelserne.

 

2. Medlemskab i Helsams kundeklub, Club Overskud

Det er Helsam Gruppen A/S, der står bag kundeklubben Club Overskud (herefter kaldet ”kundeklub” eller ”kundeklubben”). Henvendelser vedrørende kundeklubben kan ske på telefon 74458140 eller e-mail til kundecenter@helsam.dk.

Optagelse som medlem i kundeklubben kan ske online på helsam.dk eller i en af butikkerne i Helsam Kæden. Dit medlemskab er tilknyttet dit oplyste telefonnummer (herefter omtalt som ”medlemsnummer”), hvorpå du kan optjene loyalitetspoint (”point”) ved køb foretaget på helsam.dk eller i en fysisk butik i Helsam Kæden. Du optjener også point ved kontantbetaling, hvis du samtidig oplyser dit telefonnummer eller e-mailadresse inden betalingen foretages.

Det er en betingelse for medlemskab i kundeklubben, at du er fyldt 18 år.

Der kan kun oprettes ét medlemskab pr. person. Medlemskabet er personligt og optjente point og rabatter kan udelukkende benyttes af medlemmet. Hvis vi finder det nødvendigt, kan vi kræve at se billede ID i forbindelse med indløsning af point.  

Ved oprettelse af medlemskab i kundeklubben, afgiver du et særskilt samtykke til, at vi i markedsføringsøjemed må kontakte dig via e-mail og/eller SMS. Samtykket omfatter samtidig, at Helsam må rette henvendelse til dig vedrørende opdatering af samtykket for at inkludere yderligere partnere eller andre kommunikationsveje. Samtykket kan til hver en tid trækkes tilbage af dig. Dette kan f.eks. gøres ved at trykke på det afmeldingslink, som findes i bunden af de e-mails, som vi udsender.

Læs meget mere i vores generelle Persondatapolitik her.

Ved evt. udmeldelse af kundeklubben, bliver alle dine optjente point slettet, og kan herefter ikke refunderes. Dvs. hvis du fortryder din udmeldelse af kundeklubben, så skal du oprette dig på ny som medlem, og din pointsaldo starter på 0, som ethvert nyt medlem.

Medlemskab i kundeklubben er gratis og uforpligtende. Som medlem i kundeklubben kan du altid udmelde dig.

Nærværende betingelser gælder for medlemskab af kundeklubben. Det er vigtigt, at du også læser og accepterer de særlige ”Betingelser og vilkår for kundeklub i Helsam”, når du melder dig ind i kundeklubben.


3. Bestilling af varer

Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Vi håndterer løbende bestillinger, og vores telefontid er kl. 08:30-16:00 mandag-torsdag og kl. 08:30-15:30 fredag.

3.1. Sådan bestiller du på helsam.dk

For at foretage et køb hos os, skal du igennem disse trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven.
  2. Gå herefter til kassen.
  3. Indtast dine personlige oplysninger.
  4. Vælg forsendelsesmetode.
  5. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
  6. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.
  7. Gennemfør betalingen.


Når du har afgivet en ordre, modtager du en autogenereret e-mail med en strakskvittering på ordren med de på tidspunktet gældende Handelsbetingelser vedhæftet som pdf-fil. Når vi har pakket din ordre og afsendt ordren, så modtager du via e-mail en faktura, som er vedhæftet som pdf-fil. Fakturaen indeholder bl.a. leverings- og track- & trace-oplysninger.

Hvis du har oplyst din e-mailadresse og mobiltelefonnummer samt valgt fragtfri levering til en helsekostbutik, så vil du modtage en sms med besked, når ordren er klar til afhentning i den valgte butik.

Du er selv ansvarlig for, at de kundeoplysninger, som du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

Yderligere information om produkter og varer fås ved henvendelse i din lokale helsekostbutik. Her er uddannet personale klar til at rådgive og vejlede dig i dit valg af produkter inden dit køb. Din lokale butik finder du ved at vælge ”Find butik” øverst i navigationen på helsam.dk eller via dette link.
 

3.2. Bestilling

På helsam.dk kan du kun bestille de varer, som du kan se på helsam.dk.
Benytter du login til kundeklubben, så kan du se dine køb (kvitteringer og faktura) – både i butik og på helsam.dk.
Hvis ikke du er medlem af kundeklubben, og du ønsker et modtage en kopi af tidligere mailet faktura, så kan du sende en mail til kundecenter@helsam.dk.
Vi opbevarer ikke en kopi af strakskvitteringen, som du har fået tilsendt som e-mail.

 

3.3. Specielt vedrørende optjening og brug af point

3.3.1 Optjening af point

Som medlem af kundeklubben har du mulighed for at optjene point.

1 point svarer til 1 DKK, som du som medlem i kundeklubben enten kan bruge på helsam.dk eller i de fysiske butikker i Helsam Kæden.

Som medlem af kundeklubben optjener du point ved at foretage køb på helsam.dk eller i de fysiske butikker i Helsam Kæden. Der optjenes ikke point ved følgende køb:

  • Køb af gavekort
  • Køb af håndkøbsmedicin
  • Køb af modermælkserstatning
  • Køb af lægemidler til dyr

Kun køb med en samlet værdi på over 300 kr. udløser optjening af point.

Der optjenes point af 5 % af det fulde beløb, forudsat købet har en samlet værdi på 300 kr. Hvis der i et køb også er købt håndkøbsmedicin, gavekort, modermælkserstatning eller lægemidler til dyr, vil disse varers værdi blive fratrukket den samlede købesum, som anvendes ved beregning af point. Køb af de nævnte undtagelser tæller derfor ikke med i den pointgivende sum. 

Der spares 5 % op i point på køb med en samlet værdi over 300 kr. Har du derfor 100 point til gode på din pointsaldo, svarer det til, at du har købt varer, som ikke omfatter undtagelserne, for i alt 2.000 kr., forudsat alle køb er foretaget med en samlet værdi på over 300 kr. per gang.

Læs mere om optjening af point og kundeklubben i Betingelser og vilkår for kundeklub her.

3.3.2. Brug af point (tilgodehavende)

Point kan ikke bruges til køb af følgende varer på webshoppen eller i de fysiske butikker:

  • Håndkøbsmedicin
  • Gavekort
  • Modermælkserstatning
  • Lægemidler til dyr

Indløsning af point forudsætter, at der som minimum altid indestår 100 point på medlemmets tilgodehavende pointsaldo.

Af systemtekniske årsager kan du kun betale med hele point på helsam.dk. Der afrundes derfor altid nedad, og det resterende beløb (max. 1 kr.) vil blive trukket fra dit betalingskort.

3.4. Returnering og ombytning af varer købt helt eller delvist for point

Returnering og ombytning af varer købt helt eller delvist for point sker i henhold til vores regler om fortrydelse eller reklamation, som omtalt i senere punkter.

3.5. Udløb af point

Point optjent gennem medlemskab af kundeklubben udløber efter 3 år fra udstedelsesdatoen. Vi kontakter dig ad flere gange minimum 2 måneder før udløb af point via e-mail og/eller sms, afhængig af, hvilke kanaler du har afgivet samtykke til ved indmeldelse, så du bliver gjort opmærksom på forældelse.

Du kan altid se din pointsaldo under din personlige side på helsam.dk. Point vil være synlige på pointsaldoen senest dagen efter et gennemført køb.

Der kan ikke ske kontantindløsning af point.

Du skal være opmærksom på, at framelder du dig efter tilmelding til at modtage e-mails fra os, så vil du ikke modtage disse remindere, og så er det dit eget ansvar at holde øje med udløb af dine point.

 

4. Priser og betaling

På helsam.dk kan du benytte følgende betalingskort: 

  • Dankort og VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • Maestro
  • Mobilepay

Der opkræves ikke kortafgift på helsam.dk. Vi bruger ikke forsendelse pr. efterkrav. Alle opgivne priser er i DKK og inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser og opdateres løbende.

Betaling for bestilling sker ikke, før vi har afsendt varer til dig. Først da vil beløbet blive trukket på din konto. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Når du indtaster oplysninger omkring betalingskort, foregår dette direkte hos Reepay i krypteret form. 

Har du som medlem af kundeklubben indløst point ved køb af varer, vil de indløste point blive fratrukket din pointsaldo ved købets endelige foretagelse, hvilket vil fremgå af din pointsaldo senest dagen efter købets foretagelse. 

Når du har foretaget et køb med point på helsam.dk vil pointene, indtil ordren er pakket og afsendt fra os, være reserveret.


5. Levering

Varer bestilt på helsam.dk leveres i Danmark.

  • Gratis fragt i Danmark ved køb over 299 kr., jf. nærmere om betingelserne nedenfor.

Vi bestræber sig på at afsende de bestilte varer inden for 1-3 hverdage, dog må der påregnes lidt længere leveringstid i forbindelse med større kampagner, højtider og ferier.

Pakker sendes med DAO eller GLS. Paller sendes med Danske Fragtmænd.

5.1. Fragt og point i forbindelse med kundeklubben

Har du som medlem af kundeklubben indløst point ifølge med dit køb, vil disse point blive fratrukket varens pris, hvorfor der kun ydes gratis fragt for varer, hvor betaling fratrukket point overstiger en samlet købesum på 299 kr. 

5.2. Fragtgebyr og information vedr. fragt i Danmark

Click&Collect:

  • Ved levering i én af vores helsekostbutikker: Gratis fragt (Se butikkerne her).
    Gratis fragt ved levering i én af vores butikker svarer til, at du besøger den fysiske butik, hvor du har mulighed for råd og vejledning fra butikspersonalet i forbindelse med udleveringen af dine købte produkter. Butikspersonalet har således adgang til fragt-relaterede personoplysninger samt dit varekøb.

daoSHOP (levering til DAO pakkeshop):

  • Ordrer på mere end 299,- kr., der sendes til afhentning i DAO Pakkeshop:  kr. 0,- / Fri fragt
  • Ordrer på mindre end 299,- kr., der sendes til afhentning i DAO Pakkeshop: kr. 29,-


daoHOME (hjemmelevering med DAO)

  • Ordrer på mere end 299,- kr., der sendes som hjemmelevering med daoHOME: kr. 0,- / Fri fragt
  • Ordrer på mindre end 299,- kr., der sendes som hjemmelevering med daoHOME: kr. 29,-
  • DAO afleverer helst pakken i din postkasse. Hvis pakken er for stor til at kunne være deri, lægger DAO den i en plastikpose ved din dør, hvis der er fri adgang om natten (dvs. det f.eks. ikke er bag en låst trappeopgangsdør).
  • Hvis det ikke er muligt at levere pakken til døren, eller hvis dette findes usikkert, så tager DAO den med til nærmeste daoSHOP.
  • Du får en notifikation fra DAO via SMS og/eller e-mail, når en pakke er leveret hos dig. Grundet DAO’s leveringstider fremsendes SMS ikke før klokken 07.00. E-mailen sendes til dig indenfor 15 minutter, fra pakken er leveret.

GLS:

  • Alle ordrer uanset størrelse til levering som: Direkte til privatadresse eller GLS pakkeshop: kr. 39,-
  • Ordrer bestilt som levering til privatadresse bliver som udgangspunkt sendt med GLS FlexDeliveryService.
    Med FlexDeliveryService informeres modtageren pr. mail om leveringsdato og anslået leveringstidspunkt for deres pakke. Hvis modtageren ikke kan tage imod pakken på det angivne tidspunkt, har han/hun følgende leveringsmuligheder at vælge imellem:
    • Levering til en GLS PakkeShop (maks. 20 kg)
    • Pakken stilles på adressen på et nærmere aftalt sted. Modtager udfylder fuldmagt i adviseringen
    • Levering til en ny adresse
    • Levering på den oprindelige adresse på en bestemt dato
    • Afhentning på et GLS-depot.
  • Udfyldes feltet “Besked til posten” under ordreafgivelsen sendes pakken i stedet som GLS DepositService.
    Med GLS DepositService stiller chaufføren pakken på et aftalt sted (angivet under Besked til posten) på modtagerens adresse – f.eks. i en garage. Efter leveringen får modtageren besked via mail. Modtageren behøver ikke at underskrive en kvittering for modtagelsen.

Bemærk, at vi forbeholder os retten til at levere i en nærliggende pakkeboks eller pakkeshop, hvis der ikke er plads i den, som du har valgt, som leveringssted.


6. Ændring eller fortrydelse af igangværende ordre

Du kan desværre ikke ændre eller stoppe din igangværende ordre, efter din ordre er godkendt og bekræftet af os.

7. Fortrydelsesret

Der er 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dato du modtager varen, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesretten kan udøves ved at sende en meddelelse til os herom via almindeligt brev eller e-mail uden at angive nogen bestemt grund til fortrydelsen. Du kan også vælge at hente en standardfortrydelsesformular via dette link: helsam.dk/kundeservice/fortrydelsesret

BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse:

Helsam Gruppen A/S
Rønsdam 1
6400 Sønderborg
E-mail: kundecenter@helsam.dk

Husk at anføre ordrenummer 

BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt og for varer, hvor du har fjernet forseglingen, og hvor varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt.

Da vi er underlagt Fødevare- og Lægemiddellovgivningen kan du ikke fortryde lægemidler, lægemidler til dyr, medicinsk udstyr med temperaturkrav, kosttilskud og fødevarer med særlige krav til opbevaring.

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os.

Hvis du har fået varen leveret som ”fri levering”, da har du mulighed for at returnere varen i den butik, hvor du har afhentet varen eller ved at sende varen retur til ovennævnte adresse.

Hvis ikke varen er leveret som ”fri levering”, skal du returnere varen til ovennævnte adresse.

Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.

BEMÆRK: Du er selv ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Bemærk også, at du selv skal bære omkostningerne forbundet med returnering af varen, medmindre vi har leveret varen til dig ved en fejl, eller hvis varen ved modtagelsen har været beskadiget eller defekt. Vi har ikke mulighed for på forhånd at angive prisen for returforsendelsen, da dette bl.a. afhænger af varens vægt, valg af transportør mv. Det er dog sandsynligt, at returforsendelsen vil koste mindst det samme som dét, du selv har betalt i webshoppen for levering (forudsat at leveringen ikke har været gratis).

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

Hvis du ophæver købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrukket eventuel værdiforringelse. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

I Danmark tilbyder vi, at du får alle de oprindelige forsendelsesomkostninger tilbage – også selvom du kun fortryder dele af et køb. Bemærk dog (som tidligere beskrevet), at du selv - ved fortrydelse - skal bære de fulde leveringsomkostninger forbundet med returnering af varen til os.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du ønsker mere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.


Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven, hvis du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld.

Du skal indenfor ”rimelig tid” efter at have konstateret en fejl/mangel ved varen, give os besked herom på e-mail til kundecenter@helsam.dk eller på nedenstående fysiske adresse. Når formodningsperioden på 12 måneder er udløbet, ligger bevisbyrden hos dig.

Hvis du reklamerer over en vare, skal du skriftligt beskrive manglen / fejlen og vedlægge en kopi af din faktura.

Hvis din reklamation er berettiget (varen er mangelfuld), kan du enten få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation, og (rimelige) fragtomkostninger refunderes til dig.

Varen sendes til:

Helsam Gruppen A/S
Rønsdam 1
6400 Sønderborg
Mrk. Reklamation

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, kan du skrive en e-mail til os på følgende adresse: kundecenter@helsam.dk.

Den 2-årige reklamationsret gælder også ved køb af varer, hvor der er indløst point.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundecenter@helsam.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


9. Farver

Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Det betyder bl.a. at varens farve kan se anderledes ud i virkeligheden end på skærmen. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke som en mangel i købelovens forstand.


10. Sikkerhed

Alle betalinger på helsam.dk foregår gennem en sikker forbindelse, der er godkendt og kontrolleret af Reepay. Vi har ingen adgang hertil.
Når du har godkendt en bestilling og betalt med betalingskort, kan der også kun hæves det beløb på din konto, som du har godkendt.

 

11. Misligholdelse af betingelserne og deaktivering af kundeklubben

Vi forbeholder os enhver ret til at udelukke dig fra kundeklubben, herunder fratage dig optjente point, hvis et eller flere af følgende forhold gør sig gældende:

  • Enhver overtrædelse af handelsbetingelserne
  • Bedrageri eller misbrug af medlemskabet
  • Ubetalte regninger
  • Upassende eller nedværdigende adfærd over for medarbejdere hos os, eller upassende og nedværdigende omtale af os over for offentligheden.
  • Tyveri
  • Ulovlig adfærd, svig eller handlinger, der i offentligheden betragtes som umoralske eller uetiske

Oplistningen er ikke udtømmende, idet vi forbeholder sig retten til at udelukke et medlem ud fra et af os foretaget skøn.

Du kan til enhver tid anmode om, at vi fjerner og sletter alle data, som vi har indsamlet om dig til kundeklubben. En sådan anmodning medfører, at alle af dine optjente point slettes permanent og ikke kan refunderes.

Vi kan til enhver tid vælge at lukke kundeklubben. Forinden kundeklubben lukkes, vil du blive notificeret via de oplysninger, du har givet i forbindelse med oprettelse af medlemskab. Du har herefter 3 år, til at indløse optjente point. Indløses pointene ikke inden 3 år fra det tidspunkt, hvor vi har meddelt, at kundeklubben lukkes, mistes pointene, og der ydes ikke refusion.  Der kan ikke optjenes point fra det tidspunkt, hvor vi notificerer om, at kundeklubben lukkes. Der kan således ikke optjenes yderligere point i den 3-årige periode, hvori du kan anvende allerede optjente point.

Vi har ligeledes til enhver tid mulighed for at ændre vilkårene i nærværende handelsbetingelser omhandlende kundeklubben.

 
12. Persondatapolitik - i forbindelse med køb på helsam.dk

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Helsam Gruppen A/S og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Ved indmeldelse i kundeklubben opbevarer vi oplysningerne indtil du melder dig ud og herefter i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på helsam.dk er Helsam Gruppen A/S. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: gdpr@helsam.dk.

13. Persondatapolitik - generel

Vi indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med Databeskyttelses-forordningen, samt Databeskyttelsesloven. Hvis du ønsker mere information vedrørende de oplysninger, som vi indsamler, og måden, hvorpå de bruges, henviser vi til vores generelle Persondatapolitik her.


14. Lovvalg

Disse handelsbetingelser og enhver købsaftale vedrørende køb af varer fra os er underlagt dansk ret, undtaget danske lovvalgsregler og CISG.


15. Prisfejl og lign.

I tilfælde af prisfejl og lign. kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde en løsning.


Bilag 1: Standard fortrydelsesformular

Standard fortrydelsesformularen udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Hent standard fortrydelsesformularen her.
Sortér efter